Gazduire Gratuita

Informatii utile pentru reparator sau utilizator

 

14.06.2012

  Probleme complicate cu motive obscure sau greu de depistat la cutia 722.9 ( Mecedes 7-Gtronic ) ? Verificati planeitatea blocului hidraulic. Acesta poate fi in stare foarte buna de functionare dar planeitatea poate lasa de dorit. Deoarece nu se folosesc garnituri intre placa separatoare si cele doua corpuri ale blocului hidraulic suprafetele trebuie sa fie cat mai drepte.

 
 

02.02.2012

  Supraincalzirea si tremuratul datorat convertorului sunt doua aspecte pe care le poate prezenta o cutie 5L40E montata pe oricare dintre aplicatiile europene ce folosesc motorul de 3.0 L diesel produs de BMW.

  Problema isi are radacinile in zona radiatorului de racire montat in partea stanga a motorului. Problema consta in blocarea radiatorului cu mizerie rezultata in urma defectarii cutiei de viteze. Aceasta mizerie nu poate fi inlaturata total, iar dupa reparatie poate cauza defectarea prematura ,a cutiei, din cauza debitului redus pe zona de lubrifiere si de asemnea supraincalzirea uleiului.

  Achizitonarea unui nou radiator de racire poate fi o solutie salvatoare pe viitor, prelungind considerabil functinarea in parametrii normali a cutiei de viteze ! Aceste radiatoare pot fi achizitionate de la Trans & Engine R&R la preturi exceptionale.

  Dati click pe imaginea altaurata pentru o detailere tehnica a problemei.

Material pus la dispozitia Trans Engine cu acordul AC Automatic Choice Europe B.V.

 AC

25.12.2011

Nu este niciodata rau sa faci bine !

  In ultimii ani tehnologia a evoluat cu pasi repezi catre o directie ce presupune informarea si mentinerea cunostintelor la zi, tot mai des. Uneori, desigur, nu suntem la fel de rapizi ca industria si ne mai trezim cu cate o problema ce nu pare a avea nici o logica, sau cel putin nu gasim nimic concludent pentru a o rezolva. Acesta este un exemplu real dintr-un atelier ce s-a confruntat cu o astfel de problema.

  Este vorba despre un Pontiac G6 din 2006 cu motor de 2.4 si o cutie automata 4T40E. clientul acuza schimbari de treapta violente, cu smucituri. La inceput ne-am gandit ca va fi ceva usor de rezolvat intr-o zi. Dar nu a fost asa, a fost exact opusul ! Problema schimbarilor cu soc se trageau de la faptul ca electrovalva responsabila cu presiunea de lucru nu era alimentata cu tensiune si avea ca rezultat presiunea maxima. Dar de ce nu era alimentata, electrovalva? Pe modulul de transmisie nu exista nici un cod de eroare, iar toti ceilalti parametri sunt in regula. In schimb pe modulul de motor avem 3 erori : 1. Ajustare cantitate combustibil , amestec sarac, 2. Actuator arbore came , circuit defect 3. Performanta sistem pozitionare arboe cu came. Aparent nici o problema, niste erori ce nu au legatura cu cutia de viteze automata.

  S-a decis notarea codurilor si stergerea lor din memoria ECU-ului. dupa stergere am pornit motorul si am observat ca electrovalva de control presiune functioneaza la parametrii normali. Dar in timp ce motorul functiona la "ralanti" electrovalva a fost scoasa din functiune din nou si am observat ca a reaparut un cod dintre cele trei, cel legat de ajustarea cantitatii de combustibil. in momentul acesta problema era ca va trebui sa trecem granita de pe taramul confortabil al cutiilor de viteze automate pe taramul reparatiilor generale, Dar trebuia facut pentru ca una din devizele noastre este , "reparam problema cutiei de viteze automate de la baterie la roti".

  In regula, ce putea cauza setarea acestui cod legat de ajustarea cantitatii de combustibil injectat? am decis sa facem niste teste pe injectoare , dar nu pareau infundate. In cele din urma ne-am gandit sa testam debitmetrul de aer, care s-a dovedit a fi destul de decalat fata de specificatiile normale in conditii de "ralanti" si in conditii de diferite praguri de turatie.

  Am schimbat acest traductor si dintr-o data masina si-a revenit, presiunea in cutie era controlata asa cum trebuie, sistemul de ajustare a cantitatii de combustibil injectat a inceput sa functioneze normal, iar valorile se aflau in parametri. Ne-am bucurat tare mult ca am resuit sa rezolvam aceasta problema aparent complicata si ca am invatat ceva nou despre cum interactioneaza sistemele de control ale motorului si cutiei de viteze automata.

( Text tradus cu acordul Sonnax, USA )

 

  Morala problemei : pentru a avea o reparatie de succes mai intai trebuie sa fi un diagnostician de succes. Nu este obligatoriu sa fi la curent cu ultimele descoperiri in domeniu, dar cand te confrunti cu o problema speciala trebuie sa fi pregatit sa cauti informatia si sa detii o baza solida de cunostinte astfel incat sa poti aborda orice problema logic.

24.12.2011

  Cu cateva zile in urma se prezinta la atelier un client cu un Mercedes Vito, motor Diesel  si o cutie de viteze automata 4HP20 produsa de ZF. Clientul acuza masina de neschimbarea treptelor 3 si 4.

  O scurta verificare confirma spusele clientului, Treptele 1 si 2 se schimbau in mod normal fara alte probleme, dar cand ajungeam la viteza si turatia necesare schimbarii treptei a 3-a, nimic nu se intampla, masina continua sa ruleze in treapta 2, turatia indreptandu-se catre maximum. In sfarsit la 95-100 km/h si turatia la maximum se schimba treapta 3. O verificare scanner-ul nu ne-a spus nimic, nici un cod de eroare pe transmisie, parametri de functionare ok. Mai departe trecem la verificarea traductorului de pozitie a manetei schimbatorului. Si acesta era ok. Dupa o verificare a tot ce se putea verifica fara a deschide cutia de viteze automata, inclusiv instalatia electrica, decid sa verific fizic electrovalvele de schimbare treapta, cu toate ca din punct de vedere electric erau ok.

  Desigur ca am demontat blocul hidraulic si nu am gasit absolut nimic in neregula, totul era ca nou, ba chiar am facut si un test pe bloc sa vad daca nu are uzuri extreme in zonele de schimbare treapta sau control presiune. Nimic, totul perfect si in parametrii specificati de manual.     

  Montez totul la loc, aceeasi poveste, nu avem 3 si 4. ce era de facut, deja misterul devenea extrem de adanc si fara o logica anume. Tot ce stiam pana acum si eram sigur, era ca un alt modul din reteaua de module a masinii, inhiba schimbarea treptei 3 si 4.

  Dar care si de ce?

  Nu existau coduri de eroare pe nici un modul ce ar putea sa interzica schimbarea 3 si 4. M-am gandit ca de vina este sistemul de ABS, dar si aici valorile erau ok, nici o diferenta intre turatiile rotilor, totul ca la carte. Fara sa stiu, la momentul respectiv eram foarte aproape de cauza problemei.

  Mai urmeaza o zi de chin, strofocari mentale, scheme si teste, toate fara succes. La un moment dat in timp ce coboram masina de pe elevator, colegul meu imi atrage atentia asupra dimensiunii rotilor. O scurta verificare ma lasa cu gura cascata si cu certitudinea ca am gasit problema.A fost un fel de " EVRIKA". Aceasta masina avea 3 anvelope de 3 marimi diferite, iar masina era echipata cu sistem anti-derapare. De indata ce am pus toate anvelopele de aceiasi dimensiune cutia de viteze automata si-a revenit.

 Morala este ca si cele mai simple probleme pot fi uneori cele mai complicate, iar comunicarea cu clientul este esentiala. Trebuie aflat cat mai mult despre conditiile in care a aparut problema si construit un istoric al problemei. In cazul de fata clientul uitase ca problema a aparut imediat ce a schimbat rotile in urma unei pene.